Om het jaar goed te beginnen zetten we heel graag een partner in de kijker die heeft geholpen om ArmenTeKort te doen groeien en ontwikkelen. De firma BrightWolves is een adviesbureau dat ondersteuning biedt voor bedrijven in hun digitale en duurzame transformatie. Ook ArmenTeKort konden ze hierin bijstaan door het maken van een businessplan voor het project “Elk Kind Telt”. Ze ontwikkelden een online platform om feedback te verzamelen van vrijwilligers waarmee we aan de slag konden, en door middel van een nieuwe business case werd ook de financieringsnood duidelijker.
De samenwerking was voor BrightWolves evident omdat ook zij veel waarde hechten aan een positieve en duurzame impact hebben op de maatschappij. Hun mission statement sluit hier dicht bij aan, ze opereren namelijk onder het INSPIRE principe: Integrity, No Subordination, Stakeholder value creation, Passion, Independence, Respect en Entrepreneurship.
In het kort een integere organisatie met vlakke structuur, die onderneemt met een nadruk op de toegevoegde waarde voor alle stakeholders. Een organisatie die met passie impact realiseert, onafhankelijk en objectief, met respect voor mens en milieu.
De ruggengraat van BrightWolves
We vroegen senior manager en hoofd duurzaamheid Peter-Jan Roose naar de ingrediënten van BrightWolves. Het team bestaat uit een diverse waaier aan ervaringen en academische achtergronden: allerhande ingenieurs, economisten, architecten, en specialisten in bedrijfsmanagement en toegepaste wiskunde. Daarnaast hebben ze ook een brede waaier aan industrie ervaringen uit verschillende sectoren in het bedrijf, zoals oa. FMCG, Retail, Olie & gas. Peter-Jan zelf heeft er reeds een lange weg opzitten bij onder meer Godiva Chocolatier, PriceWaterhouseCoopers big 4 adviesbureau en later BrightWolves. Hij beschrijft zichzelf als een passioneel, ondernemend en gedreven persoon.
Zijn laatste vraag wilden we jullie zeker niet onthouden:
Wat inspireert jou?
“Mensen… zij zijn m’n grootste bron van energie.”
De perfecte match
En laat dat nu net het grootste raakpunt zijn met ArmenTeKort en Elk Kind Telt. BrightWolves wil óók bruggen bouwen tussen mensen en óók tussen organisaties, om de best mogelijke begeleiding en ondersteuning te bieden aan kansarmen.
Voor BrightWolves is dit engagement voor de maatschappij meer dan een plicht: het zou een objectief moeten zijn van elk bedrijf! Er is meer en meer aandacht voor maatschappelijke problemen binnen bedrijven, maar het is een werk van lange adem dat zich niet meteen in concrete effecten vertaalt. BrightWolves ziet hier een opportuniteit om een duurzamere impact te hebben op hun werknemers, klanten en de hele maatschappij. Zij adviseren bedrijven vooral in hun transitie naar een beter klimaat en meer duurzaamheid en spelen hierin een voorbeeldsrol. Vanuit die voorbeeldsrol (met een intern team voor duurzaamheid), proberen ze anderen te inspireren.
Voor Joeri Arts, projectleider van het project Elk Kind Telt, was deze samenwerking van cruciaal belang:
“Het liet ons eindelijk toe om alle berekeningen te maken die relevant zijn voor het project: aantal kinderen die we 6 jaar lang zullen opvolgen, aantal scholen waar we mee in zee gaan, aantal vrijwilligers die we nodig gaan hebben enz. Zo wisten we waar we voor zouden gaan, tussen vandaag en de verkiezingen van 2030. En heel belangrijk voor ons was de aangename en respectvolle manier van samenwerken met BrightWolves: een topteam!”.