‘Kom eens wat later thuis’ of ‘Als je denkt dat kansarmoede niet over jou gaat, is dat net wel het geval’. We brengen deze twee opvallende campagneslogans even opnieuw onder de aandacht. Ze werden speciaal voor ArmenTeKort door partner viavictor bedacht. En sluiten perfect aan bij de visie van ArmenTeKort: kansarmoede belangt ons allemaal aan én een beetje van je tijd geven aan iemand in een kwetsbare positie kan een wereld van verschil maken.
Communicatie als hobby
viavictor is, zoals ze het zelf in het ‘schoon Antwerps’ zeggen ‘een ideeënboîte’. Een 17-koppig creatief marketingbureau waar alle niveaus van de organisatie met transparantie en eerlijkheid doordrongen zijn.
Ze werken graag voor projecten die maatschappelijke relevantie hebben maar kunnen ondertussen ook A-merken tot hun klantenportfolio rekenen. De campagnes die ze voor deze commerciële bedrijven uitwerken, zorgen ervoor dat viavictor tijd en ruimte krijgt om non-profitorganisaties als ArmenTeKort te ondersteunen. Zo kunnen ze prima het evenwicht bewaken tussen ondernemen en elke dag fluitend naar het werk gaan!
“Voor ons blijft communicatie een hobby.” zegt creatief directeur Wout van viavictor “Maar we zijn natuurlijk ook ondernemers, zonder die commerciële ingesteldheid kunnen we niet blijven bestaan. De financiële ademruimte die daardoor ontstaat, stelt ons ook instaat om onze expertise te delen met een organisatie als ArmenTeKort.”
Samen en schaalbaar: ArmenTeKort en viavictor zitten op dezelfde golflengte
Net als ArmenTeKort kiest viavictor voor nauwe samenwerking. Niet enkel met de klanten waar ze voor werken maar vooral ook binnenshuis met de collega’s op kantoor.
“Door je te laten inspireren door anderen, kun je nog beter werk creëren,” volgens Wout “door te reflecteren met een collega, er samen bij een kop koffie over te spreken, door ook niet directe teamleden bij een brainstorm uit te nodigen, duiken er onverwachte invalshoeken op en komt een campagne tot leven.”
Een campagne is voor viavictor pas een succes als ze ook impactvol is.
“We creëren niet alleen omdat we iets cool vinden, onze bedoeling is altijd om impact te genereren voor de klant. Bij viavictor zoeken we altijd de grens op tussen mooie en creatieve campagnes die ook strategisch goed onderbouwd zijn. Zodat we het resultaat bereiken dat de klant voor ogen had.”
Een grens die we bij ArmenTeKort ook bewandelen. We hebben onszelf de ambitieuze doelstelling gezet om tegen eind 2023 vijfduizend buddyduo’s te vormen om zo kansarmoede te overwinnen. Maar ArmenTeKort is boven alles een organisatie voor mensen door mensen… en met warmhartige partners.
Kom jij ondertussen ook al wat later thuis omdat je buddy bent van een stadsgenoot in kansarmoede? Nog niet? Echt? Schrijf je dan nu snel in voor een infosessie.